Samostatný obor kovovýroby je dílna výroby pro automobilový průmysl, se specializací na výrobu tažných tyčí s nosností od 2,3 do 40 tun (s certifikací ministerstva dopravy) a zakládacích klínů na přepravníky motorových vozidel, včetně dodávky pojezdových plechů s perforací pro tyto zakládací klíny.
...Jinak Vás mohu ubezpečit, že opravdu neznám nic lepšího, než je tato tyč určená k tahání vozidel. A to Vás mohu ubezpečit, že mnohokráte nerozdávám pochvalu. Bohužel ze své pozice a funkce provozního ředitele, který má pod sebou cca 200 lidí a ve správě cca 185 vozidel, nemám mnoho příležitostí k pochvalám, ale jak jsem již uvedl, s vaším výrobkem jsem naprosto spokojený. Mnoho našich vozidel nepojízdných i havarovaných jsme již stačili odtáhnout a přetáhnout do naší dílny nebo servisů.
...Ačkoliv už naše firmy spolupracují v prodeji tažných tyčí několik let a od našich zákazníků jsem měl zatím kladné ohlasy, až minulý týden jsem měl tu možnost si tento výrobek vyzkoušet osobně, protože mé auto dosloužilo a byl jsem nucen se nechat odtáhnout do servisu. Musím říci, že má zkušenost z pozice řidiče taženého vozidla byla více než pozitivní. Do této chvíle jsem měl celkem bohaté zkušenosti s tažením vozidel na vlečném laně. Rozdíl hlavně při rozjíždění a brždění je opravdu nesrovnatelný. Zatímco u vlečného lana musí řidič zvládat mnoho úkonů, u tažné tyče nemusí dělat skoro nic. Chvílemi jsem si říkal proč v tom autě vůbec jsem. Je to sice nadsázka, ale je fakt, že kromě držení vozidla v ose řidič skutečně mnoho práce nemá. Vím, že určitě máte dostatek ohlasů od svých zákazníků, ale považoval jsem za nutné se s vámi o tuto mou osobní zkušenost podělit.
Tažné lano sice není ve vyhlášce přímo uvedeno jako povinná výbava, z praktických důvodů se však doporučuje jeho zařazení do výbavy vozu. Moderní řešení však představuje místo lana tažná tyč.
Nákladní automobily a autobusy se ani jinak vléci nesmějí a nedají. U osobních automobilů je povoleno použít lana, které musí mít samozřejmě příslušnou délku (minimálně 2,5 m, maximálně 6 m) a kvalitu, navíc musí být uprostřed označeno červeným praporkem, aby ostatní řidiči byli varováni, že mezi dvěma vozy se nachází lano. I tak je vlečení na laně poměrně riskantní záležitost, a to pro oba řidiče, toho v zadním voze i prvního, který vpředu riskuje nejméně zadní nárazník. Vlečený automobil navíc většinou není plně funkční, leckdy je mimo provoz posilovač brzd, prostě je tu riziko. Mnohé z problémů spojených s tažením odbourává použití tažné tyče, které jsou nyní na trhu již i v provedení pro různé druhy osobních automobilů. Vybrat si lze pro normální osobní vůz, ale i off-roady a dodávky...
Celý článek zde.
Článek byl publikován v magazínu AUTO7 14/2006; autor: Tomáš Pudil; foto: Pavel Novák.
Tažné tyče si můžete objednat on-line přímo v našem eshopu.Tažné tyče se dimenzují na poloviční sílu (podle Směrnice Rady 77/389/EHS), to znamená že, při hmotnosti vozidla 24 tun postačuje oko dimenzované na 12 tun. V praxi to znamená, že tyč o nosnosti 24 tun utáhne vozidlo o hmotnosti až 48 tun.
Další podrobnosti se můžete dozvědět v našem katalogu.
Tažné tyče určené pro osobní automobily - nosnost od 2 do 3,5 tun.
Kompletní sortiment tažných tyčí pro osobní automobily nalznete v našem
eshopu
Tažné tyče určené pro nákladní automobily - nosnost od 7,5 do 40 tun.
Kompletní sortiment tažných tyčí pro nákladní automobily nalznete v našem
eshopu
Tažná tyč zakončena "královským" čepem pro napojení na kamion. tzv King Pin. Zákazník Vodárek Transport. Tyč provedení oko 76mm délka 4.000mm.