Tažné tyče

Samostatný obor kovovýroby je dílna výroby pro automobilový průmysl, se specializací na výrobu tažných tyčí s nosností od 2,3 do 40 tun (s certifikací ministerstva dopravy) a zakládacích klínů na přepravníky motorových vozidel, včetně dodávky pojezdových plechů s perforací pro tyto zakládací klíny.

Ohlasy našich zákazníků...

...Jinak Vás mohu ubezpečit, že opravdu neznám nic lepšího, než je tato tyč určená k tahání vozidel. A to Vás mohu ubezpečit, že mnohokráte nerozdávám pochvalu. Bohužel ze své pozice a funkce provozního ředitele, který má pod sebou cca 200 lidí a ve správě cca 185 vozidel, nemám mnoho příležitostí k pochvalám, ale jak jsem již uvedl, s vaším výrobkem jsem naprosto spokojený. Mnoho našich vozidel nepojízdných i havarovaných jsme již stačili odtáhnout a přetáhnout do naší dílny nebo servisů.

...Ačkoliv už naše firmy spolupracují v prodeji tažných tyčí několik let a od našich zákazníků jsem měl zatím kladné ohlasy, až minulý týden jsem měl tu možnost si tento výrobek vyzkoušet osobně, protože mé auto dosloužilo a byl jsem nucen se nechat odtáhnout do servisu. Musím říci, že má zkušenost z pozice řidiče taženého vozidla byla více než pozitivní. Do této chvíle jsem měl celkem bohaté zkušenosti s tažením vozidel na vlečném laně. Rozdíl hlavně při rozjíždění a brždění je opravdu nesrovnatelný. Zatímco u vlečného lana musí řidič zvládat mnoho úkonů, u tažné tyče nemusí dělat skoro nic. Chvílemi jsem si říkal proč v tom autě vůbec jsem. Je to sice nadsázka, ale je fakt, že kromě držení vozidla v ose řidič skutečně mnoho práce nemá. Vím, že určitě máte dostatek ohlasů od svých zákazníků, ale považoval jsem za nutné se s vámi o tuto mou osobní zkušenost podělit.

Tyč místo lana

Tažné lano sice není ve vyhlášce přímo uvedeno jako povinná výbava, z praktických důvodů se však doporučuje jeho zařazení do výbavy vozu. Moderní řešení však představuje místo lana tažná tyč.

Nákladní automobily a autobusy se ani jinak vléci nesmějí a nedají. U osobních automobilů je povoleno použít lana, které musí mít samozřejmě příslušnou délku (minimálně 2,5 m, maximálně 6 m) a kvalitu, navíc musí být uprostřed označeno červeným praporkem, aby ostatní řidiči byli varováni, že mezi dvěma vozy se nachází lano. I tak je vlečení na laně poměrně riskantní záležitost, a to pro oba řidiče, toho v zadním voze i prvního, který vpředu riskuje nejméně zadní nárazník. Vlečený automobil navíc většinou není plně funkční, leckdy je mimo provoz posilovač brzd, prostě je tu riziko. Mnohé z problémů spojených s tažením odbourává použití tažné tyče, které jsou nyní na trhu již i v provedení pro různé druhy osobních automobilů. Vybrat si lze pro normální osobní vůz, ale i off-roady a dodávky...

Celý článek zde.

Článek byl publikován v magazínu AUTO7 14/2006; autor: Tomáš Pudil; foto: Pavel Novák.

Tažné tyče si můžete objednat on-line přímo v našem eshopu.

Tažné tyče se dimenzují na poloviční sílu (podle Směrnice Rady 77/389/EHS), to znamená že, při hmotnosti vozidla 24 tun postačuje oko dimenzované na 12 tun. V praxi to znamená, že tyč o nosnosti 24 tun utáhne vozidlo o hmotnosti až 48 tun.

Další podrobnosti se můžete dozvědět v našem katalogu.

 

Tažné tyče pro osobní automobily

Tažné tyče pro osobní automobily

Tažné tyče určené pro osobní automobily - nosnost od 2 do 3,5 tun.
Kompletní sortiment tažných tyčí pro osobní automobily nalznete v našem eshopu

Tažné tyče pro nákladní automobily

Tažné tyče pro nákladní automobily

Tažné tyče určené pro nákladní automobily - nosnost od 7,5 do 40 tun.
Kompletní sortiment tažných tyčí pro nákladní automobily nalznete v našem eshopu

Tažné tyče pro kamiony

Tažné tyče pro nákladní automobily

Tažná tyč zakončena "královským" čepem pro napojení na kamion. tzv King Pin. Zákazník Vodárek Transport. Tyč provedení oko 76mm délka 4.000mm.

 

Spojovací zařízení H45
"tažná tlama"

Tažné tyče pro nákladní automobily

Vyráběno na zakázku a.s. Tatra. Spojovací zařízení určené k tažení vozidel do 45 tun. Materiál ocel 11.523, bez povrchové úpravy.