Reference

Ohlasy našich zákazníků...

...Jinak Vás mohu ubezpečit, že opravdu neznám nic lepšího, než je tato tyč určená k tahání vozidel. A to Vás mohu ubezpečit, že mnohokráte nerozdávám pochvalu. Bohužel ze své pozice a funkce provozního ředitele, který má pod sebou cca 200 lidí a ve správě cca 185 vozidel, nemám mnoho příležitostí k pochvalám, ale jak jsem již uvedl, s vaším výrobkem jsem naprosto spokojený. Mnoho našich vozidel nepojízdných i havarovaných jsme již stačili odtáhnout a přetáhnout do naší dílny nebo servisů.


...Ačkoliv už naše firmy spolupracují v prodeji tažných tyčí několik let a od našich zákazníků jsem měl zatím kladné ohlasy, až minulý týden jsem měl tu možnost si tento výrobek vyzkoušet osobně, protože mé auto dosloužilo a byl jsem nucen se nechat odtáhnout do servisu. Musím říci, že má zkušenost z pozice řidiče taženého vozidla byla více než pozitivní. Do této chvíle jsem měl celkem bohaté zkušenosti s tažením vozidel na vlečném laně. Rozdíl hlavně při rozjíždění a brždění je opravdu nesrovnatelný. Zatímco u vlečného lana musí řidič zvládat mnoho úkonů, u tažné tyče nemusí dělat skoro nic. Chvílemi jsem si říkal proč v tom autě vůbec jsem. Je to sice nadsázka, ale je fakt, že kromě držení vozidla v ose řidič skutečně mnoho práce nemá. Vím, že určitě máte dostatek ohlasů od svých zákazníků, ale považoval jsem za nutné se s vámi o tuto mou osobní zkušenost podělit.


Potvrzuji přijetí vlečné tyče a velmi děkuji za zásilku a také za tak rychlé zaslání. Zítra si vyzkouším montáž na vozidlo. Velmi se mi líbí dílenské zpracování. Tyč působí velmi bytelně. Prostě, žádný dovoz ale poctivá domácí kvalita. Oč jsem žádal, to jsem získal a nyní je zase řada na mě. Budu se snažit zvýšit povědomost u české motoristické veřejnosti. Přiložené letáčky použiji na školeních a jako materiál pro své žáky.
Děkuji, nejen za tyč, ale především za příkladné a rychlé jednání.
S pozdravem, Richard Svoboda - Lázně Bohdaneč


Tyč místo lana

Tažné lano sice není ve vyhlášce přímo uvedeno jako povinná výbava, z praktických důvodů se však doporučuje jeho zařazení do výbavy vozu. Moderní řešení však představuje místo lana tažná tyč.

Nákladní automobily a autobusy se ani jinak vléci nesmějí a nedají. U osobních automobilů je povoleno použít lana, které musí mít samozřejmě příslušnou délku (minimálně 2,5 m, maximálně 6 m) a kvalitu, navíc musí být uprostřed označeno červeným praporkem, aby ostatní řidiči byli varováni, že mezi dvěma vozy se nachází lano. I tak je vlečení na laně poměrně riskantní záležitost, a to pro oba řidiče, toho v zadním voze i prvního, který vpředu riskuje nejméně zadní nárazník. Vlečený automobil navíc většinou není plně funkční, leckdy je mimo provoz posilovač brzd, prostě je tu riziko. Mnohé z problémů spojených s tažením odbourává použití tažné tyče, které jsou nyní na trhu již i v provedení pro různé druhy osobních automobilů. Vybrat si lze pro normální osobní vůz, ale i off-roady a dodávky.

Háky se po nasazení na oka zase uzavřou, ale
nesmějí být dotaženy tak, aby byl jejich pohyb
omezen při zatáčení.
RIZIKA VLEČENÍ LANEM
  • uvolněné, tedy nenapnuté lano se může dostat pod kolo vlečeného vozu
  • silonové lano se může při takové situaci (lano pod kolem) intenzivním třením mezi pneumatikou a vozovkou teplem porušit a v tomto místě později přetrhnout
  • dorozumívání mezi řidiči je složité a může dojít k omylu
  • hrozí poškození obou vozů při řadě situací
  • Podobně jako u lan je však třeba pídit se po kvalitě. „Na českém trhu se objevily i dovážené tyče, které by se u nás neměly vůbec prodávat, protože nesplňují ani základní podmínky zákona o provozu na pozemních komunikacích,“ upozorňuje Vítězslav Heger ze společnosti Hepos. „Tažné tyče musí mít příčné šrafování, například označení praporkem u nich na rozdíl od lan není vůbec přípustné.“ Pokud nesplňuje tažná tyč ani tuto vnější jednoduchou podmínku, lze oprávněně pochybovat, že budou odpovídat i další parametry…

    Tažení na lanu si žádá zkušené řidiče. Velkou výhodou tyčí je možnost jejich použití i začátečníky a bát se sedět za volantem takto vlečeného vozu nemusí ani ženy. Vůz na tyči je přibrzďován a vlastně veden autem vpředu, souprava obou vozů je mnohem ovladatelnější. Lano určitým způsobem pruží a to komplikuje vedení taženého vozu. Nejhorší však je, pokud kvůli špatné kvalitě nebo z důvodu nějakého okamžitého přetížení praskne. V. Heger s tím má osobní zkušenost. „Není to nebezpečné jen pro oba řidiče, nýbrž i pro okolí. Byl jsem svědkem, jak v jednom moravském městě táhla jedna ‚šunka‘ druhou ‚šunku‘, a prasklé lano se obtočilo kolem ženy na chodníku a strhlo ji s sebou… Podobně vážný incident jsem zažil na severu Čech, kde se přetrhlo lano a vážně zranilo nic netušícího chodce.“

    Investice do kvalitní tažné tyče je sice vyšší než do lana (pro vůz do 2,3 t cca 700 Kč, s nosností 3,5 t dvojnásobek), ovšem certifikovaná tyč umožní nejen bezpečný odtah vlastního nepojízdného vozu, nýbrž případně i samaritánskou službu – počínaje odtahem a konče vyproštěním vozu sklouzlého do příkopu. Praxe navíc ukazuje, že i nové moderní vozy někdy vypovědí službu… Pod pojmem „tažná tyč“ si již není možné představovat dlouhý špinavý předmět. Moderní tyče jsou skládací, takže se dají v úhledném pouzdru snadno umístit na dno kufru, kde zaberou minimum prostoru. Výhodou skládací tažné tyče není jen její skladnost, nýbrž i jednoduchost použití. Redakční test ukázal, že kdokoliv ji dostal do ruky, bezchybně ji s pomocí návodu složil a připravil k použití. Montáž je záležitostí desítek vteřin, maximálně minut.



    Autor: Tomáš Pudil; Foto: Pavel Novák, archiv
    Článek byl publikován v magazínu AUTO7 14/2006 na straně 29 - www.auto7.cz ; článek v PDF zde


     

    Stránky jsou optimalizovány pro rozlišení 1024x768 • nejlépe nás uvidíte v prohlížeči Opera • copyright © abidesign